Οικονομία – Ανάπτυξη – Εργασία

logotypo

Η από ετών μονοκαλλιέργεια του τουρισμού στην Κέρκυρα  έχει οδηγήσει στην αντίληψη που τείνει να παγιωθεί ότι «ζούμε από τον τουρισμό». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραβλέπονται οι δυνατότητες ανάπτυξης άλλων τομέων, παρότι το νησί της Κέρκυρας έχει όλες τις δυνατότητες για ανάπτυξη και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων. 

Οποιοσδήποτε σχεδιασμός προσπαθήσει να μεταβάλλει την οικονομική δραστηριότητα της Κέρκυρας από κυρίως τουριστική σε μεικτή, θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία του Δήμου , της Περιφέρειας και των εμπλεκόμενων φορέων. Του σχεδιασμού πρέπει να προηγηθεί λεπτομερής αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, πάντα σε συνεργασία με  αρμόδιους φορείς όπως είναι τα επιμελητήρια. Η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα παραγωγής θα μπορούσε να αναστρέψει την εγκατάλειψη της υπαίθρου και των χωριών και να δώσει δημιουργική διέξοδο σε δραστηριότητες πλην του τουρισμού. Στόχος θα είναι η παραγωγή ποιοτικών αγαθών με σύγχρονες μεθόδους παραγωγής , η τυποποίηση και η διάθεση τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και μέσω εξαγωγών. Η ανάπτυξη του τουρισμού δίνει την δυνατότητα να υπάρχει μία έτοιμη μεγάλη «αγορά» για τα τοπικά προϊόντα, τα οποία θα πρέπει να προωθούνται σε ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις εστίασης εξασφαλίζοντας κυκλική οικονομία. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν όραμα της τοπικής κοινωνίας και επιχειρηματικότητας και να υπάρχει ένα «συμβόλαιο τιμής» μεταξύ παραγωγών και επιχειρηματιών του τουρισμού σχετικά με την απορρόφηση των παραγόμενων τοπικών προϊόντων: οι παραγωγοί θα πρέπει να δεσμευτούν για συνέπεια και ποιότητα και οι επιχειρηματίες ότι θα προτιμήσουν τα τοπικά προϊόντα για τις επιχειρήσεις τους. Το αποτέλεσμα θα είναι, πέρα από την τόνωση του πρωτογενούς τομέα, η δημιουργία ενός χαρακτήρα ποιότητας και εντοπιότητας, που θα προωθήσει τον υψηλής ποιότητας τουρισμό και τη γαστρονομία του τόπου.

Πέραν της σύνδεσης πρωτογενούς-τριτογενούς τομέα, αντίστοιχα θα στηριχθεί η σύνδεση βιοτεχνών/επαγγελματιών με τους επαγγελματίες του τουρισμού για διάθεση των προϊόντων π.χ. σαπούνια, καλλυντικά, κοσμήματα, υφάσματα κ.α.

Ο Δήμος σε συνεργασία με την περιφέρεια μπορεί να πραγματοποιήσει μια σειρά δράσεων για την επίτευξη των παραπάνω. Ενδεικτικά:

  • Δημιουργία ετήσιου Φόρουμ Προώθησης Κερκυραϊκών Προϊόντων στα Κερκυραϊκά Ξενοδοχεία και τα Δίκτυα Διανομής
  • Δημιουργία ιστοσελίδας που θα έχει να κάνει με την ανάρτηση  του ενδιαφέροντος από πλευράς ξενοδόχων και καταστημάτων εστίασης για προϊόντα, αλλά και της προσφοράς από πλευράς των ομάδων παραγωγών και των αγροτών.
  • Μείωση δημοτικών τελών σε τουριστικές επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα προωθούν τοπικά προϊόντα.
  • Βράβευση παραγωγών.
  • Σεμινάρια σχετικά με τη βελτίωση της παραγωγής προϊόντων.
  • Διοργάνωση διεθνών φεστιβάλ γευσιγνωσίας με τοπικά προϊόντα.
  • Προώθηση της ιδιαιτερότητας και ποιότητας των τοπικών προϊόντων ως σημαντικού παράγοντας προσέλκυσης ενδιαφέροντας στις τουριστικές εκθέσεις.

Περισσότερα στη σχετική κατηγορία: https://protahkerkyra.gr/?page_id=1096

Αφήστε μια απάντηση