Πολιτισμός

παλιά Ανάκτορα

Πολιτισμός – Δημιουργική Οικονομία

  • Πολιτιστική κληρονομιά- Πόλη Mνημείο UNESCO
    • Eνεργοποίηση του Φορέα Διαχείρισης της Παλιάς Πόλης-
    • Εφαρμογή προβλεπόμενων μέτρων, επικαιροποίηση, διαβούλευση και αυστηρή εφαρμογή Κανονισμού Αστικής Λειτουργίας Παλιάς Πόλης.
    • Ενίσχυση Γραφείου Παλιάς Πόλης με προσωπικό και αρμοδιότητες
  • Διεκδίκηση διαχείρισης Νέου Φρουρίου- επαναφορά Δήμου σε αυτό.
  • Διεκδίκηση οριστικής παραχώρησης Art Café στον Δήμο.
  • Παρεμβάσεις βελτίωσης και προστασίας του κτήματος Παλαιόπολης- Μόν Ρεπό.
  • Θέατρο Αλύπας- Παλαιοκαστρίτσας- Εξεύρεση τρόπου αποκατάστασης και αξιοποίησής του.
  • Εξεύρεση χρηματοδότησης για την άμεση αποκατάσταση Δημοτικού θεάτρου, βελτίωση οργάνωσης και αλλαγή τρόπου λειτουργίας θεάτρου με θέσπιση κριτηρίων για την φιλοξενία εκδηλώσεων
  • Πολιτισμός και τουρισμός
    • Υποστήριξη δημιουργίας θεματικών διαδρομών στην Παλιά πόλη- Διαχείριση επισκεπτών (DMO Τουρισμός).
    • Δημιουργία θεματικών διαδρομών και εκτός πόλης (π.χ. Μουσεία υπαίθρου, Ελιά, Καποδίστριας, κλπ).

Καλλιτεχνικά

  • Οργάνωση ενός Γραφείου Διαχείρισης Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (τύπου DMO- Προβλέπεται στην ΟΧΕ)- Έγκαιρος και συστηματικός ετήσιος προγραμματισμός εκδηλώσεων και γεγονότων, προβολή τους μέσω των νέων μέσων.
  • Υλοποίηση των έργων και δράσεων της ΟΧΕ (Οργανωμένης Χωρικής Επένδυσης) με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο- αξιοποίηση κονδυλίων από διάφορα χρηματοδοτικά εργαλεία.
  • Kαθιέρωση σημαντικών καλλιτεχνικών γεγονότων διεθνούς εμβέλειας, έχοντας ως βάση ήδη υπάρχοντα φεστιβάλ (Φεστιβάλ Γαστρονομίας, Φεστιβάλ Πόλης, κλπ)
  • Αξιοποίηση πλούσιου πολιτιστικού δυναμικού- συνεργασίες και συνέργειες
  • Αξιοποίηση Ιονίου Πανεπιστημίου για ανάδειξη πολιτιστικών πόρων, για οργάνωση εκδηλώσεων, για διεθνή συνέδρια, κλπ
  • Ενίσχυση και οργάνωση πρωτοποριακών δράσεων από ΔΗΠΕΘΕ και Δημοτική Πινακοθήκη (όπως το πρόσφατο Φεστιβάλ «Πόλη-Σκηνή»).
  • Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και Ψηφιακού Πολιτισμού (εικονικές διαδρομές, τουριστική πληροφόρηση για σημεία πολιτιστικού/ιστορικού ενδιαφέροντος στην πόλη αλλά και εκτός αυτής)

Πολιτιστική – Δημιουργική Επιχειρηματικότητα

  • Συνεργασία με Περιφέρεια και Ιονιο Πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της δημιουργικής οικονομίας (Εκκολαπτήριο Δημιουργικών επιχειρήσεων- Hub υπαρχουσών Δ.Ε.- αξιοποίηση δημοτικών ακινήτων για φιλοξενία τους).
  • Δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης και πολιτιστικής επιχειρηματικότητας γύρω από την οργάνωση σημαντικών καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και την ανάδειξη των μνημείων της Κέρκυρας.

Διεθνής Παρουσία και Συνεργασίες

  • Σύσταση και ένταξη στον Οργανισμό του Δήμου Γραφείου Διεθνών Συνεργασιών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων για μέγιστη αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων με βάση τη στρατηγική στόχευση και τις προτεραιότητες του Δήμου (Interreg- Μed- Culture- Adrion, Ηorizon, κλπ)
  • Στο πλαίσιο αυτό, ενεργοποίηση του Δήμου στην Μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου στην οποία κατέχει κεντρική θέση, προώθηση συνεργασιών και δικτυώσεων με άλλους δήμους και φορείς της EUSAIR.

Οι Γενικοί Σκοποί για τα θέματα του Υλικού και Άϋλου Πολιτισμού είναι:

  • Ανάδειξη των μνημείων της πόλης της Κέρκυρας κατά το σχέδιο διαχείρισης της UNESCO.
  • Ανάδειξη της Κέρκυρας (νησί) σε κέντρο παρουσίασης της εξελικτικής πορείας του Ευρωπαϊκού πολιτισμού από την αρχαία Ελλάδα μέχρι την σύγχρονη εποχή.
    • Δημιουργία νέων χώρων μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων τεχνών με αξιοποίηση κτιρίων του Δήμου και διασύνδεση δημοσίων και ιδιωτικών εκθέσεων.
    • Ανάδειξη παλαιών βιομηχανικών εγκαταστάσεων (λουτρουβιά, κλπ) και δημιουργία πολυχώρων για εκδηλώσεις.
    • Ενίσχυση των υπαρχόντων μουσείων και πιθανά δημιουργία νέων με εξειδικευμένα θέματα του Υλικού Πολιτισμού όπως για παράδειγμα την θάλασσα – πλοία, αγροτικά εργαλεία, κλπ και εικονική διασύνδεση όλων.
    • Δημιουργία ενός εικονικού (virtual) υπερμουσείου ομπρέλλα το οποίο θα παρουσιάζει τα εκθέματα όλων των μουσείων και θα αποτελεί τον σύνδεσμο μεταξύ τους.
    • Δημιουργία χώρων εικονικής πραγματικότητας στους οποίους θα παρουσιάζονται εικόνες της ζωής στην Κέρκυρα στο πέρασμα του χρόνου.
    • Διάσωση και ανάδειξη του Κερκυραϊκού καρναβαλιού.
  • Η ανάδειξη της Κέρκυρας σε διεθνές κέντρο καλών τεχνών (μουσική, ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, ποίηση, θέατρο, χορός, κινηματογράφος, φωτογραφία, βίντεο, σχεδίαση, χαρακτική, βιομηχανικός σχεδιασμός, σχεδιασμός μόδας και γραφιστική). Φεστιβάλ, Μπιενάλε.
  • Η σταδιακή επανα-Κερκυραιοποίηση του Άϋλου σύγχρονου Πολιτισμού με διάσωση, ανάδειξη και εξέλιξη της Κερκυραϊκής – Επτανησιακής καλλιτεχνικής παράδοσης.
  • Η διάχυση των καλών τεχνών σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας.

Στρατηγικές :

  1. Οργάνωση ομάδων εργασίας – συνεργασία με το πανεπιστήμιο – με φορείς.
  2. Οργάνωση διεθνών φεστιβάλ και σχολείων. Συνεργασία με αντίστοιχα άλλων χωρων.
  3. Σύνδεση παιδείας και πολιτισμού. Συνεργασία πολιτιστικών σωματείων και σχολείων.
  4. Διαγωνισμοί παρουσίασης του Κερκυραϊκού πολιτισμού από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ανάπτυξη Κερκυραϊκού σήματος ποιότητας.
Καρναβάλι με χρώμα κερκυραϊκό

Ειδική μνεία κάνουμε στο ξεχωριστό για την Ελλάδα κερκυραϊκό καρναβάλι, το οποίο αποτελεί μία ιδιαίτερη έκφραση της ιδιοσυγκρασίας του λαού μας. Eίναι μια γιορτή που στηρίζεται στον αυθορμητισμό , στη μαζικότητα   και την χωρίς περιορισμούς λαϊκή συμμετοχή. Είναι μία παράδοση με βαθειές ρίζες, η οποία απειλείται από τις παρούσες συνθήκες, αλλά την οποία αξίζει να διατηρήσουμε και να εξελίξουμε.

Οι γενικοί στόχοι είναι:

  • Ο προσδιορισμός της ταυτότητας και η ανάλογη οργάνωση του Κορφιάτικου καρναβαλιού ώστε να είναι καλόγουστο, να διακρίνεται από αντίστοιχα άλλων τόπων και να μην αποτελεί απομίμηση. Επίσης πρέπει να γίνει:
    • Ποιοτική αναβάθμιση των παρουσιάσεων και της μουσικής και αρμονική ένταξη ξενόφερτων στοιχείων.
    • Αύξηση παραστάσεων Commedia dell’ arte.
  • Η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στα δρώμενα με ένταξη της ένδυσης και μεταμφίεσης στις καθημερινές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού.
  • Η πραγματοποίηση παράλληλων εκδηλώσεων, όπως συναυλιών, θεάτρου, κλπ με θέματα σχετικά με το καρναβάλι.
  • Η διαφήμιση του Κορφιάτικου καρναβαλιού στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες ώστε και αυτό να ενδυναμωθεί και να προσελκύσει τουρίστες σε μια ουσιαστικά νεκρή τουριστική περίοδο.

 

Οι στρατηγικές για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι είναι:

  • Λειτουργία φορέα στον οποίο θα συμμετέχουν πλην του Δήμου πολιτιστικοί φορείς, όπως μπάντες, θεατρικές ομάδες, κλπ. και θα είναι υπεύθυνος για την οργάνωση των εκδηλώσεων, τον συντονισμό και για την εξεύρεση των πόρων.
  • Πραγματοποίηση μελέτης από τον φορέα για τις ρίζες και την ταυτότητα του Κορφιάτικου καρναβαλιού, προσδιορισμός της ταυτότητας του και διαρκής ποιοτική παρακολούθηση.
  • Ενίσχυση εθελοντικών ομάδων.
  • Συνεργασία του Δήμου με τα σχολεία για την ενεργή συμμετοχή των μαθητών με παροχή δωρεάν υποστήριξης.

Πραγματοποίηση καμπάνιας για την προσέλκυση και συμμετοχή πολιτών, ομάδων, εταιριών, κλπ.

 

Αφήστε μια απάντηση